Kontakta oss

Här hittar du allmän information om kontaktvägar till
Statens servicecenter.

Skapa ett ärende via Portalen

Om du är anställd på en myndighet som är kund till Statens servicecenter kan du registrera ditt ärende i Portalen, vår webbplats för service- och supportärenden.

Besök Portalen för att skapa ett ärende

Ring till oss

Vill du kontakta oss via telefon ringer du på 0771–456 000. Våra ordinarie telefontider är vardagar från 09.00 till 16.00.

Läs mer om avvikande telefontider

Skicka e-post

Vill du kontakta oss via e-post ska du använda dig av följande e-postadress: registrator@statenssc.se

Observera. Är du anställd på en myndighet som är kund till Statens servicecenters ska du registrera ditt ärende i Portalen i stället för att skicka mejl till registrator.

Besöka oss eller skicka brev

Vi har kontor på flera orter. Här hittar du post- och besöksadresser till kontoren.

Post- och besöksadresser

​Verksamhetsort

​Postadress

​Besöksadress

​Eskilstuna

​Statens servicecenter

Box 216

631 02 Eskilstuna

​Tullgatan 8

​Gävle (huvudkontor)

​Statens servicecenter

FE 15

801 71 Gävle

Ruddammsgatan 30

​Göteborg

​Statens servicecenter

Box 1024

405 21 Göteborg

​Packhusplatsen 3

​Norrköping

​Statens servicecenter

Box 2235

600 02 Norrköping

​Hospitalsgatan 3

​Stockholm

​Statens servicecenter

Box 2054

103 12 Stockholm

​Sankt Paulsgatan 6

​Östersund

​Statens servicecenter

FE 15

832 81 Frösön

​​Öneslingan 11, Frösö strand, Frösön

Om Statens servicecenter