Systemstöd för E-handel standardtjänst

Foto: Statens servicecenter

Statens servicecenter tillhandahåller systemstöd för E-handel standardtjänst vars mål är att automatisera och vidare effektivisera det dagliga arbetet för er som kundmyndighet.

Här ingår bland annat

  • tillgång till gemensamma anslutna statliga ramavtal
  • funktion för att ansluta egna leverantörsavtal till e-handelssystemet
  • beställning till betalning av en vara respektive tjänst med automatiska
  • bekräftelsemeddelanden, ordermatchning och fakturahantering
  • gemensamt leverantörsregister med kontroller av leverantören
  • elektronisk fakturahantering, vilket innebär att fakturan hanteras i ett digitalt arbetsflöde med distribution av faktura för kontering, granskning och attest
  • automatiskt fakturahantering inklusive granskning och attest via abonnemangsfunktion
  • mottagning av e-fakturor i olika format (enligt SFTI-standard)
  • elektroniska utbetalningsunderlag enligt specifikation skanning av pappersfakturor
  • leverantörsportal (möjliggör e-handel för leverantörer utan egen e-handelslösning)
  • funktion för att skapa rapporter i inbyggd rapportgenerator för stöd vid uppföljning och analys.
Senast uppdaterad: 2021-09-07
Publicerad: 2021-09-07