• Startsida
  • Nyheter
  • Årets effektiviseringshjälte från Göteborgs universitet

Årets effektiviseringshjälte från Göteborgs universitet

Staffan Gunnarsson från Göteborgs universitet har 2019 utsetts till Årets effektiviseringshjälte av Statens servicecenter. I sin roll som projektansvarig och taktisk kontaktperson har han bidragit till utvecklingen av lönetjänsten Primula.

Staffan Gunnarsson intervjuas av Charlotte Johansson-Ahlström.

Charlotte Johansson-Ahlström, marknadschef på Statens servicecenter, fick möjlighet att växla några ord med pristagaren vid utdelningen i Stockholm förra veckan.

– Samarbete bygger på att man respekterar varandras förutsättningar och anlägger en god samtalston. Om man bygger vidare på det så är jag övertygad om att man åstadkommer resultat, menade Staffan.

Juryns motivering lyder:

"Staffan Gunnarsson har i sin roll som projektansvarig och taktisk kontaktperson sedan start bidragit till utvecklingen och fortsatt arbete av lönetjänsten Primula, samt processer och rutiner som stödjer denne. Genom sin effektivitet, kreativitet och tålamod har Staffan varit en sann effektiviseringshjälte från Göteborgs universitet."

Om priset Årets effektiviseringshjälte

Statens servicecenter uppmärksammar med priset Årets effektiviseringshjälte en person, ett projekt eller en myndighet som har gjort skillnad genom idé, process, produkt eller tjänst, och genom detta bidragit till en smartare administrativ vardag inom statsförvaltningen.

Utmärkelsen har upprättats på initiativ av Statens servicecenter och delas ut årligen under Samverkansdagen. Bidragen nomineras av Statens servicecenter och dess kundmyndigheter. En jury utser sedan det vinnande bidraget.

Senast uppdaterad: 2019-09-30