Inbjudan till grundutbildning - så skapar du beställningsbara leverantörsavtal i Proceedo

5 okt
carolina.karen@statenssc.se eller maria.stromqvist@statenssc.se

Statens servicecenter bjuder in dig som är ny i rollen att administrera din myndighets e-handel i Proceedo.

Kursen kommer att ge grundläggande kunskaper i skapandet av beställningsbara leverantörsavtal i Proceedo.

Kursinnehåll:

• Uppsättning och underhåll av leverantörsavtal
• Sortimentsanslutning
- Integrerad katalog
- Egenhanterade kataloger
- Punchout
• Formulärsbeställningar
- Rekvisitioner
• Informationsartiklar
• Särskild attest vid beställning
• Ordervillkor
• Demo P9 över hur de olika sortimentensvalen visas för beställare.

Syftet med kursen är att ge dig som användare kunskapen som behövs för att kunna sätta upp egna unika leverantörsavtal i Proceedo för att möjliggöra elektroniska beställningar till leverantörer.

Målet är att effektivisera inköpsprocessen, vilket i sin tur leder till en effektivare fakturaadministration där fakturor automatiskt matchas mot gjorda beställningar.

Vidarebefordra gärna denna inbjudan till berörda medarbetare på din myndighet om du inte anser dig vara rätt person.

Sista anmälningsdag är den 28 september.

Välkommen med din anmälan!

Mer information
Datum: 5 oktober 2022
Tid: 09:00 - 12:00
Plats: Digitalt möte
Kontakt: carolina.karen@statenssc.se eller maria.stromqvist@statenssc.se
Pris: 1 500 kr/person