Grundutbildning - så skapar du beställningsvägar som möjliggör elektroniska beställningar i Proceedo.
Statens servicecenter bjuder in dig som är ny i rollen att administrera din myndighets e-handel i Proceedo. Efter att ni har anslutit er till våra gemensamt uppsatta beställningsvägar,
kanske behov finns av att komplettera dessa med ytterligare beställningsbart sortiment utifrån era egna avtal.
Kursinnehåll:
• Uppsättning och underhåll av beställningsvägar
• Sortimentsanslutning
- Integrerad katalog
- Egenhanterade kataloger
- Punchout
• Formulärsbeställningar
- Rekvisitioner
• Informationsartiklar
• Särskild attest vid beställning
• Ordervillkor
• Hur de olika sortimentensvalen visas för beställare.
Syftet med kursen är att ge dig som användare kunskapen som behövs för att kunna sätta upp egna unika beställningsvägar i Proceedo, för att möjliggöra elektroniska beställningar till leverantörer.
Målet är att effektivisera inköpsprocessen, vilket i sin tur leder till en effektivare fakturaadministration där fakturor automatiskt matchas mot gjorda beställningar.
Sista anmälningsdag:
22 mars 2023
Välkommen med din anmälan!