Inbjudan till grundutbildning - så skapar du beställningsvägar som möjliggör elektroniska beställningar i Proceedo
Statens servicecenter bjuder in dig som är ny i rollen att administrera din myndighets e-handel i Proceedo.
Efter att ni har anslutit er till våra gemensamt uppsatta beställningsvägar, kanske behov finns av att komplettera dessa med ytterligare beställningsbart sortiment utifrån era egna avtal.
Kursinnehåll:
- Uppsättning och underhåll av beställningsvägar
- Sortimentsanslutning
- Integrerad katalog
- Egenhanterade kataloger
- Punchout
- Formulärsbeställningar
- Rekvisitioner
- Informationsartiklar
- Särskild attest vid beställning
- Ordervillkor
- Hur de olika sortimentensvalen visas för beställare
Syftet med kursen är att ge dig som användare kunskapen som behövs för att kunna sätta upp egna unika beställningsvägar i Proceedo, för att möjliggöra elektroniska beställningar till leverantörer.
Målet är att effektivisera inköpsprocessen, vilket i sin tur leder till en effektivare fakturaadministration där fakturor automatiskt matchas mot gjorda beställningar.
Vidarebefordra gärna denna inbjudan till berörda medarbetare på din myndighet om du inte anser dig vara rätt person.
Sista dag för anmälan är den 18 oktober.
Välkommen med din anmälan!