Vi summerar 2021

Vi summerar 2021 – vårt bidrag till en effektiv statsförvaltning

Statens servicecenter har två uppdrag. Vi levererar administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. Vi erbjuder även personlig hjälp på servicekontor där vi svarar på frågor och hjälper privatpersoner och företag att använda offentliga digitala tjänster. I både fallen är syftet att göra staten mer tillgänglig och effektiv.

Åsa Lindh

Nu växlar vi upp!

Generaldirektör Åsa Lindh om planer och förväntningar på 2022 mot bakgrund av vad vi utfört under föregående år.

GD har ordet

Skylt utanför ett servicekontor.

En service som
gynnar fler

Våra uppdrag och hur de skapar nytta och effektiviet för det svenska samhället.

Effektiv och tillgänglig statsförvaltning

Vi satsar på vår vision

Nu gör vi satsningar för att säkra en trygg, stabil och smidig upplevelse i våra tjänster, såväl till myndigheter som till medborgare på servicekontoren.

Tjänsteutveckling och säkerhet

Paul Larsson

Paul Larsson, divisionschef medborgarservice, om värdet i det arbete som utförs på servicekontoren. Vad vi uppnått i dag och hur han spår att vägen leder framåt.

Divisionschef medborgarservice om året

Kollage året i korthet.

Året i korthet

En sammanfattning av vad myndigheten presterat inom olika områden under 2021.

Året i korthet

Hans Tynelius

Hans Tynelius, divisionschef myndighetsservice, om att nyttja kundernas förväntningar som inspiration och drivkraft när tjänsterna ska utvecklas.

Divisionschef myndighetsservice om året