Grundutbildning - så skapar du beställningsbara leverantörsavtal i Proceedo

3 jun
Digitalt möte

Statens servicecenter bjuder in dig som är ny i rollen att administrera din myndighets e-handel i Proceedo.

Kursen kommer att ge grundläggande kunskaper i skapandet av beställningsbara leverantörsavtal i Proceedo.

Kursinnehåll:

• Uppsättning och underhåll av leverantörsavtal
• Sortimentsanslutning
- Integrerad katalog
- Egenhanterade kataloger
- Punchout
• Formulärsbeställningar
- Rekvisitioner
• Informationsartiklar
• Särskild attest vid beställning
• Ordervillkor
• Demo P9 över hur de olika sortimentensvalen visas för beställare.

Syftet med kursen är att ge dig som användare kunskapen som behövs för att kunna sätta upp egna unika leverantörsavtal i Proceedo för att möjliggöra elektroniska beställningar till leverantörer.

Målet är att effektivisera inköpsprocessen, vilket i sin tur leder till en effektivare fakturaadministration där fakturor automatiskt matchas mot gjorda beställningar.

Sista anmälningsdag:
21 maj 2021.

OBS! Antalet platser är begränsat.

Kontakt

Vid frågor om webbinariet, vänligen kontakta:

Carolina Kårén
Mail: carolina.karen@statenssc.se
Tel: 010-456 08 55

Maria Strömqvist
Mail: maria.stromqvist@statenssc.se
Tel: 010-456 09 74

Varmt välkommen!
Statens servicecenter

Mer information
Datum: 3 juni 2021
Tid: 09:00 - 12:00
Ort: Digitalt möte
Plats: Möteskoder skickas dagen innan mötet.
Pris: 950 kr/person. Fakturering sker i efterhand.