Nu kan vi erbjuda fler tjänster till medborgare och företagare

Åsa Lindh, generaldirektör Statens servicecenter. Foto: Anders Wiklund, TT.
Nu blir det enklare att utveckla servicen för medborgare och företagare då regeringen i dag beslutade att ge Statens servicecenter rättsliga förutsättningar att kunna bredda servicen och göra mer för besökare på servicekontoren.
I praktiken innebär det att vi tillsammans med våra samverkansmyndigheter har möjlighet att utveckla vilka tjänster som erbjuds och att besökare kan få hjälp med fler ärenden när de besöker Statens servicecenter.
-Vi välkomnar beslutet som skapar möjligheter att utveckla servicen i dialog med våra samverkansmyndigheter. Redan i slutet av året planerar vi tillsammans med Migrationsverket att ge besökare på servicekontoren möjlighet få mer gjort vid ett och samma besök. Detta är väldigt positivt säger Åsa Lindh, generaldirektör på Statens servicecenter.
Vi breddar alltså vår service för att kunna hjälpa fler med olika ärenden vid samma besök. Det sparar tid för våra besökare – och gör samtidigt statsförvaltningen mer kostnadseffektiv.
Läs mer på regeringen.se
Pressmeddelande: Ökad tillgänglighet och effektivitet vid Statens servicecenters servicekontor