Grundutbildning – skapa beställningsvägar för elektroniska beställningar i Proceedo

2 maj

Statens servicecenter bjuder in dig som är ny i rollen att administrera din myndighets e-handel i Proceedo. Efter att ni har anslutit er till våra gemensamt uppsatta beställningsvägar, kanske behov finns av att komplettera dessa med ytterligare beställningsbart sortiment utifrån era egna avtal.

Innehåll

  • Grundläggande förutsättningar för elektroniska beställningar
  • Uppsättning och underhåll av beställningsvägar
  • Sortimentsanslutning
    - Integrerad katalog
    - Egenhanterade kataloger
    - Punchout
    - Formulärsbeställningar
    - Rekvisitioner
    - Informationsartiklar
  • Hur de olika sortimentensvalen visas för beställare.

Syftet med kursen är att ge dig som användare kunskapen som behövs för att kunna sätta upp egna unika beställningsvägar i Proceedo, för att möjliggöra elektroniska beställningar till leverantörer.

Målet är att effektivisera inköpsprocessen, vilket i sin tur leder till en effektivare fakturaadministration där fakturor automatiskt matchas mot gjorda beställningar.

Sista anmälningsdag är den 25 april 2024.

Mer information
Datum: 2 maj 2024
Tid: 09:00 - 12:00
Plats: Digitalt möte
Pris: 1 500 kr/person
Senast uppdaterad: 2024-04-22
Publicerad: 2024-03-22