Grundutbildning – skapa beställningsvägar för elektroniska beställningar i Proceedo
2 maj
Statens servicecenter bjuder in dig som är ny i rollen att administrera din myndighets e-handel i Proceedo. Efter att ni har anslutit er till våra gemensamt uppsatta beställningsvägar, kanske behov finns av att komplettera dessa med ytterligare beställningsbart sortiment utifrån era egna avtal.
Innehåll
- Grundläggande förutsättningar för elektroniska beställningar
- Uppsättning och underhåll av beställningsvägar
- Sortimentsanslutning
- Integrerad katalog
- Egenhanterade kataloger
- Punchout
- Formulärsbeställningar
- Rekvisitioner
- Informationsartiklar - Hur de olika sortimentensvalen visas för beställare.
Syftet med kursen är att ge dig som användare kunskapen som behövs för att kunna sätta upp egna unika beställningsvägar i Proceedo, för att möjliggöra elektroniska beställningar till leverantörer.
Målet är att effektivisera inköpsprocessen, vilket i sin tur leder till en effektivare fakturaadministration där fakturor automatiskt matchas mot gjorda beställningar.
Sista anmälningsdag är den 25 april 2024.
Mer information
Datum: 2 maj 2024
Tid: 09:00
- 12:00
Plats: Digitalt möte
Pris: 1 500 kr/person
Senast uppdaterad: 2024-04-22
Publicerad: 2024-03-22