Hjälp att logga in
Om du har problem att logga in i Portalen eller en av våra tjänster för statsanställda behöver du vanligtvis rensa kakor (cookies) i din webbläsare.
Om du valt fel myndighet
Första gången du loggar in är det viktigt att du väljer den myndighet som du arbetar på i listan på inloggningsidan.
Om du väljer fel myndighet eller valet "Annan myndighet", kommer du till fel inloggningssida. För att rensa valet och istället logga in med "Single Sign On" måste du rensa cookies (webbhistorik).
Rensa cookies i Microsoft Edge
- Klicka på de tre prickarna uppe till höger.
- Välj Inställningar.
- Välj Sekretess, sökning och tjänster.
- Vid informationen Rensa webbdata klicka på knappen Välj vad du vill rensa.
I fönstret som öppnas välj All tid som tidsintervall och bocka ur alla kryssrutor utom Cookies och andra webbplatsdata. - Klicka på Rensa nu.
- Stäng alla öppna webbläsarfönster och prova sedan att logga in igen.
Rensa cookies i Google Chrome
- Klicka på de tre prickarna uppe till höger.
- Välj alternativet Fler verktyg och därefter Ta bort webbinformation.
- Välj tidsintervall Sedan kontot skapades.
Bocka ur alla kryssrutor förutom Cookies och andra webbplatsdata. - Klicka på Rensa data.
- Stäng alla öppna webbläsarfönster och prova sedan att logga in igen.
Har du fortfarande problem?
När du provat allt ovanstående och det fortfarande inte fungerar ring oss på telefon 0771-456 000.
Våra ordinarie telefontider är vardagar klockan 09.00–12.00.
Se till att du har ditt BankID tillgängligt så att du kan identifiera dig.
Senast uppdaterad: 2025-09-18