E-handel standardtjänst
En standardiserad och samlad lösning för e-handel.

Detta får ni med E-handel standardtjänst
- Effektiv e-handelstjänst - Statens servicecenters E-handel standardtjänst möjliggör ett sömlöst, elektroniskt flöde från beställning till färdig betalning med minimerade manuella inslag. Tjänsten omfattar fakturahantering, kontering med kontroller, betaltjänst med mera. Genom e-beställ och abonnemang ger E-handel standardtjänst er som kundmyndighet möjlighet att utföra och administrera beställningar elektroniskt med automatisk fakturahantering med ordermatch mot faktura, automatkontering, automatattest och betalning.
- Underlättar avtalstrohet - I Statens servicecenters E-handel ges tillgång till gemensamma ramavtalsleverantörer. Systemstödet för e-handel skapar förutsättningar att göra alla beställningar elektroniskt och samlade på ett ställe, vilket i sin tur stärker avtalstroheten.
- Uppföljning - Förbättrade möjligheter till uppföljning av inköp.
Fördelar med E-handel standardtjänst
E-handel standardtjänst ger en samlad lösning för e-handel och fördelarna är
- Lägre avgift - I standardtjänsten säkras lägre avgifter genom att tjänsten har fastslagna rutiner. Statens servicecenter kan leverera samma lösning till flera myndigheter och därmed sänka avgifterna med bibehållen leveranssäkerhet och effektivitet.
- Utveckling - Standardiseringen möjliggör även vidareutveckling av tjänsten för att ytterligare effektivisera den.
Följande ingår i E-handel standardtjänst
E-handel tilläggstjänst standard
Genom att vid behov beställa tilläggstjänster standard får ni som kundmyndighet mer funktionalitet inom området e-handel.
Kundservice för E-handel standardtjänst
Vi hjälper er med guidning i systemstöd som Statens servicecenter tillhandahåller för aktuell tjänst.
Vi guidar er i fakturahantering och e-beställningar utifrån användarhandledning.
Vi hanterar frågor som omfattas av tjänsten via våra kundserviceingångar samt tillhandhåller stöd och information på vår Portal för självservice.
Senast uppdaterad: 2021-10-21
Publicerad: 2021-09-07