Lön standardtjänst

Vi erbjuder två olika lönetjänster, med antingen systemstöden Heroma eller Primula.

Heroma

Heroma är ett komplett integrerat löne- och HR-system upphandlat med ett säkerhetsskyddsavtal i botten.

I tjänsten ingår

  • Systemadministration
  • Löneadministration
  • ​Egenrapportering för anställda
  • Rapporter, statistik och utdata
  • Lönerevision
  • Flexahantering

Tilläggstjänster

  • Tid och projekt
  • Schema och bemanningsplanering
  • Rekrytering
  • Rehab
  • Kompetens
  • Utbildning

Mer om tjänsten

  • Vi hanterar hela systemet från utveckling till förvaltning och administration.
  • Dokumentarkiv för information som inte är känslig.
  • Fungerar som masterdata och grund för andra system.
  • Attest- och behörighetsadministration av standardroller och flöden.
  • Mallar för utskrift av exempelvis anställningsbevis.

——————————————————————————————————————————

Primula

Primula är ett personal- och löneadministrativt system för egenrapportering.

I tjänsten ingår

  • Systemadministration
  • Löneadministration
  • ​Egenrapportering för anställda
  • Rapporter, statistik och utdata
  • Lönerevision
  • Flexhantering

Tilläggstjänster

  • Reachmee för rekrytering
  • Besched för schemaläggning

Mer om tjänsten

  • Standardformulär för exempelvis anställningar och lönepåverkande händelser.
  • Attest- och behörighetsadministration av standardroller och flöden.
  • Mallar för utskrift av exempelvis anställningsbevis.
  • Årsrutiner och semesteromställning.
  • Systemuppdateringar och generella användarhandledningar.

——————————————————————————————————————————

Kundservice

Kundservice ingår i alla våra tjänster, rutinerade handläggare hjälper er via vår kundwebb Portalen eller via telefon.Vi:

  • guidar vid korrigeringar av lönepåverkande uppgifter.
  • besvarar frågor och ärenden som omfattas av tjänsten.
  • hanterar oplanerade störningar i tjänsten.
  • hjälper till och förklarar avdrag och tillägg som finns på lönespecifikationen och lönerelaterade händelser
  • 95 procent av enklare ärenden ska besvaras inom 4 arbetstimmar.
  • 85 procent av ärenden som kräver utredning ska besvaras inom 16 arbetstimmar.
Senast uppdaterad: 2023-11-20
Publicerad: 2021-09-07